22.4.10

Björk och facebook

i travel all around the city
go in and out of locomotives
all alone
there's no-one here and people everywhere

CRYING 'cause i need you
CRYING i can feel you
CRYING 'cause i need you
CRYING 'cause i care

it's a hot day and i'm dressed lightly
i move carefully through the crowd

here everyone is so vulnerable
and i'm as well
there's no-one here and people everywhere

only if a ship would sail in
or just someone came and knocked at my door
or just (or just) SOMETHING

Filmar video på lördag. Tack för att du stället upp, barbie. Känns skönt. Många idéer och jag tror vi kommer lyckas. Många koppar kaffe och förtjusande sällskap.
Börjar bli tomt på bilder här, känner jag. Inte haft kameran med mig på ett tag. Skiv-bilderna är Tomas. Jag är väl ändå en sorglig filur. Och massa fjollor på fb skickar vänförfrågningar hela tiden. Folk jag aldrig bytt ett ord med, det är tragiskt hur folk är desperata efter att ha så många vänner där som möjligt. Och det är sorgligt att jag accepterar alla jag känner igen. Jag är nog lite sorgligare än de som skickar förfrågningarna, faktiskt. Fast mest tragisk är ändå mannen som inte längre erkänner sin inre barbie. Gör man inte det är man nog ganska knäpp. Fundera en stund över detta och skriv en rad till mig, ring eller något. Nu syftar jag inte bara på dig, Mr. Barbie, utan även er andra, om det nu är någon alls som läser skiten jag skriver.
Nu ska jag ned i källaren, hänga tvätt och sjunga högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar