22.4.10

Att laga mat, lektion 1

Matlagning handlar inte bara om koka, steka och skära, eller hur? På bussresan hem hade jag en eldig diskussion med K om mat och matlagning. Jag sa att jag tycker att det verkar tråkigt att aldrig komma på vad det är man ska laga för mat till familjen själv, utan att man alltid ska bli tilldelad olika rätter. K tyckte att jag var orättvis och sa att han inte tyckte om att bli kallad tråkig pga hans uppfostran. Självklart är det inte roligt, men å andra sidan är ju uppfostran grunden till ens personlighet, eller har jag fel? Man måste kunna ta kritik, annars står man bara still.
Sedan jag slutade med kött har jag tyckt att matlagning varit mycket roligare. Jag får alltid hitta på vad jag ska tillaga själv och leta upp recept om så är nödvändigt. Får aldrig något serverat och det är jag glad för. För den som får det utvecklar ju knappast sin kreativitet och hur ska personen då klara sig själv? I don't get it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar