10.4.11

Lördagsäventyr

J och jag tog tolvtåget in till huvudstaden och gick Hamngatan bort mot Djurgården. Åkte bergbanan upp till Skansen och visste båda två att dagen skulle bli lyckad. Först besökte vi en same i sin lilla samestuga, men när vi tröttnade på hennes renskinnshistorier gick vi vidare för att fascineras av lekfulla bamsebjörnar, älsklingssälarna och häpnas över att för första gången få se Skansens annars så skygga vargar, dock sovande under ett träd långt bort. Vildsvinsmamman låg ihopkurad med en hel drös småkultingar runt sig och älgarna var större och fulare än vanligt.
Sedan gick vi vidare till Skansen-Akvariet, tittade på söta små chillande jordekorrar, giftiga färgdränkta grodor, en jäkla massa ormar, spindlar och äckliga råttor. Blev förskräckt och nyfiken när jag läste skylten vid krokodilerna: "Rör ej glaset, krokodilerna kan hoppa!", men jag lyckades hålla mig ifrån att göra det. Och tur var nog det...
När vi tröttnat på skrikande och bortskämda snorungar, lämnat Skansen och åkt spårvagnen in till Plattan, beslöt vi oss för att slänga i oss lite käk på Taco Bar. Min Tacotallrik var kalas medan J:s Enchilada var smaklös och geggig och helt klart något att aldrig beställa igen. INGET ATT REKOMMENDERA.
Well, vi åkte hem, smällde i oss massa godis och jag somnade framför Kill Bill 2. Oerhört fin och trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar