28.2.11

Varför jag är så arg

Ja, jag vet, jag hade en jättefin födelsedag och en jättefin maskerad och allt det där. Jag fick pengar till en ny kamera och en ny fin skrivbordsstol och Håkan H-tickets av fina J. Men jag är ändå lite ledsen. Och arg. Huvudvärksbiverkningen från ryggmärgshelvetesprovet är nästan borta och ryggen känns okej, men J är inte här, ingen annan bra heller. Jag har inget jobb (bara för att jag bor så jävla långt bort ifrån allting, dock har jag sökt fyra andra), jag har inget körkort och jag bor hemma hos mina föräldrar. Jag är världens sämsta fotograf och jag blir deppig och tappar självförtroendet så fort jag kollar på fina bloggar. Yeahcob försöker muntra upp mig och säger "you're not sämst", men det funkar inte.
Spenderar dagarna i sängen iklädd J:s Kizz-t-shirt och ett par randiga leggings, tovigt hår och en jävla massa filmer. Hittills har jag plöjt igenom följande:
Being John Malkovich, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Fåglarna, Förortsungar, Hard Candy, Lilja 4-ever, Mr Nobody, the Imaginarium of Doctor Parnassus, the Shining, American Beauty, Black Swan, Fröken Sverige (två gånger) och Step Brothers (fast jag stängde av efter halva, fyfan vad dålig).

Jag har två flaskor vin och fem öl stående i ett hörn, ingen dricker upp det. Jag skulle vilja bjuda hem någon som gillar sånt, som gillar två flaskor vin och lite öl och som gillar filmer som jag gillar och andra saker som jag gillar. Som Jag kan klä upp mig med, klistra på lösögonfransar, måla en mouche med nagellack och färga läpparna röda. Rulla sushi, smygröka och hata livet tillsammans med. Skrika lite, väsnas lite och spela öronproppshög musik.

Vad i helvete.

1 kommentar:

  1. Timjan, du är så jävla ball. Lura inte dig själv att tro att du är urusel för att det finns andra som är bättre, det kommer alltid finnas folk som är "bättre". Tävla bara mot dig själv, det är det enda som är värt något. Du fotar jättefint. Du skulle se alla andra som går foto just nu, det finns ingen kreativitet, inget självtänk eller nånting och jag hatar dem, allihopa, haha. Livet suger och jag får inte heller något jobb, fast jag sökt minst 20 st (känns det som iaf) och bara bor 20 min från centralen. Jag är inte hemma på hela veckan, är i fjällen, men vi får synas så snart som möjligt, om du har lust. Du är ju Toppen-Timjan.

    SvaraRadera