25.5.10

Tantotomas

Sitter i skolan, pratar med Hanni i luren och försöker skriva en filmanalys till The Reader. Går halvbra, minns inte riktigt hela filmen. Igår drog jag in till Tanto med Tomas, satt där till kl 19.04 och drack öl och käkade årets godaste chips. Avslutade dagen med The Wolfman hemma hos honom med pizza och cider, sen somnade jag i soffan, helt slut.
Kom till skolan 11.19 idag, frågade K om han ville käka med mig: "Vadå, har du ingen annan att göra det med eller?" spydigt och jag blev irriterad och gick ned själv. Han har dessutom planerat att åka ned till Siesta med polarn, trots att han nekade pga att skolan inte slutat än när jag frågade om vi skulle åka dit. Kändes inte helt ok, alltså. Men jag är inte ledsen, jag är mest lite småsur. Han kan ta sig.
Flera andra kan också ta sig, helt ärligt blir jag inte bara ledsen, utan arg och besviken på folk som jag trodde att jag betydde hyfsat mycket för men som helt plötsligt bara försvinner, kapoff.
När jag kommer hem får ni lite bilder att titta på, här i skolan strular det när jag försöker ladda upp. Visserligen gamla från Lantmännen-plåtningen, men inte uppladdade någonstans ännu.
Längtar till studenten, känns skönt att bli klar med allt plugg nu som jag har kvar men jobbar stenhårt med. Längtar även till sommar och höst, när jag förhoppningsvis har jobb på Klavér (provjobbet i lördags gick kanon och de vill ha dit mig den 10:e igen!). Vill gå ut skolan, flytta hemifrån, börja jobba... Allting känns så häftigt och lockande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar