3.4.10

"JAG VILL HEM!"







Drog till lilla storstan med Kalle för att leta studentkläder, skor m.m, äta sushi och gå på bio. Allt gick som planerat, till vi satte oss på ersättningsbussen för att åka hem. Istället för att köra in på Läggesta körde chauffören förbi och in mot Mariefred. När jag gick fram för att fråga vad fan han höll på med, svarade han att "skulle man inte åka in här? Ska vi inte till Mariefred?". NEJ skrek jag tillbaka, som var trött och irriterad och han sa att då fick vi väl vända då. På vägen tillbaka sa han i högtalaren "Är det någon som ska av i Läggesta?" och jag och tjejen framför plingade, men han fortsatte istället med "Nähä, då åker vi direkt till Strängnäs för där står ju tåget och väntar". Jag och tjejen skrek att VI VILL AV I LÄGGESTA! VI VILL HEM!!! och för säkerhets skull gick hon fram och pratade med honom. När vi svängde in till Läggesta såg jag bussen hem åka därifrån. Jag blev argargarg och ringde mamma, som jag trodde druckit ett glas vin och inte kunde komma och hämta mig, men som tur var har jag en sådan ansvarsfull mor, så det hade hon minsann inte gjort och kunde komma och rädda mig. Kul dag.

Och på plattan var det kollektivt men stillastående kuddkrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar